Varhaisiän kuvataidekasvatus 4-6-vuotiaille

Opiskelu on luonteeltaan leikinomaista. Kuvataiteellisen työskentelyn lähtökohtana on  mielikuvitus sekä ympäristön tutkiminen ja havainnoiminen eri aistein.

Opinnoissa tutustutaan erilaisiin työtapoihin ja kuvataidemateriaaleihin piirtämällä ja maalaamalla, painamalla, muovailemalla ja rakentelemalla. Kuvalliset oivallukset syntyvät elämysten ja kokeilujen kautta; lopputulosta tärkeämpää on tekemisen antoisa prosessi.

Kuvismuskari on Pohjois-Helsingin kuvataidekoulun ja Pakilan musiikkiopiston yhteistä ryhmäopetusta 6-7-vuotiaille. Kuvismuskarissa mm. maalataan, piirretään, tehdään savitöitä, lauletaan, soitetaan 5-kielistä kannelta ja opetellaan laululeikkejä.

Ryhmässä on kaksi opettajaa: kuvataide / Selja Raudas ja musiikki / Kaisa Viitala.