Hyvää pääsiäistä!

Maija Hankkio tipu2.jpg

Vietämme pääsiäislomaa 28.3. - 1.4.2024. Silloin ei ole opetusta, jollei opettaja ole toisin ilmoittanut.

Kesä2024kurssit.jpg

HAE OPPILAAKSI KUVATAIDEKOULUUN!

Uusien oppilaiden hakuaika lukuvuodelle 2024–2025 on 15.4.–31.5.2024 ilmoittautuminen tästä linkistä ! Uudet hakijat valitse vihreä hakeudu oppilaaksi, jatkoilmoittautuminen valitse sininen minulla on jo tunnukset. Vanhat oppilaat saavat jatkoilmoittautumisesta viestin kuvataidekoulun toimistolta maaliskuun aikana.

Rauhanlinnut

Mitä sinulle tulee mieleen sanasta rauha? Tätä aihetta ovat tutkineet Pohjois-Helsingin kuvataidekoulun 4–20-vuotiaat oppilaat taiteellisen työskentelyn parissa. Lasten ja nuorten teokset loihtivat eteemme unelmia ja visuaalisia viestejä ajankohtaisesta aiheesta.

LINKKI KUVAESITYKSEEN
LINTUPARVI ESITETTIIN TRIPLASSA HUHTIKUUSSA 2022

KUVISTA KOTONA

Kuvataidekoulun opettajien laatimista etätehtävistä on julkaistu kaksi eri-ikäisille suunnattua koostetta.

PHK Etätehtäviä 4-11-vuotiaille

Etätehtäviä 4–11-vuotiaille (pdf)

PHK-Etatehtavia-12-21-v_kansi.jpg

Etätehtäviä 12–21-vuotiaille (pdf)

Valitse mieleisesi tehtävä ja toteuta se vaikka koko perheen kanssa. Näiden ilahduttavien tehtävien siivin toivotamme kaikille taiteilun iloa!

Opetussuunnitelma

Koulun opetus noudattaa opetussuunnitelmaa, joka on laadittu Opetushallituksen taiteen perusopetuksen laajan oppimäärän perusteiden (20.9.2017) mukaisesti. Opetussuunnitelmaan voi tutustua alla olevista linkeistä.

OPS-esite (pdf, 3 Mt) -linkistä voit avata uuden opetussuunnitelman.

OPS-esite (pdf, 14,5 Mt) -linkistä voit ladata ja tulostaa uuden opetussuunnitelman parempilaatuisena versiona.

Rakennekaavio (pdf, 1,7 Mt) -linkistä löydät opintojen rakennekaavion.

Pdf-tiedostojen lukemiseen tarvitaan erillinen ohjelma, esimerkiksi ilmainen Adobe Reader -ohjelma (https://acrobat.adobe.com/fi/fi/acrobat/pdf-reader.html).